Synd for ham
Min pleje lillebror s forældre drikker meget min pleje lillebror har lige mødt vores familie til hans 8 års fødselsdag i lege land han var meget genert og det endte os med det hele var for overvælden at han ville løftes på armen af min far hvis vi gik rundt han vil kkke hoppe trampolin uden min mor eller far var ved siden af men da de så tog ham i små børn s rummet og der var en lille karsuell der dreje rundt han kunne sidde på så var han glad selvom den jo ikke kørt hurtig han søger meget tryghed
Han os ble barn og fortæller ikke mine forældre hvis hab laver men de kan lugte det han er starte op i spical skole hvor han reager ved at blive skifte og de 2 voksne om så han kan få ny ble min pleje lillebror slår og bider os
Pige/kvinde, 14 år

Svar fra rådgiver
Kære du.
Mange tak for dit brev.
Hvor er det godt du vender dine tanker her i Brevkassen
Jeg fornemmer på dit brev at du virkelig synes det er synd for din pleje lillebror at begge hans forældre drikker rigtig meget. Det er absolut ikke rart for børn, når deres forældre vælger at prioritere alkohol, fremfor at være gode nærværende forældre for deres børn. Det er godt at han nu får kærlig opmærksomhed hos dine forældre. Din beskrivelse af jeres første møde med din pleje lillebror, er en rørende fortælling om hvor gode dine forældre er til at vise, at han kan være tryg hos dem. At finde tryghed når man har været i noget utrygt som lille barn, tager lang tid.
Din fortælling om jeres første møde siger noget om dine forældres gode måde at tage imod ham på, OG det fortæller mig hvor god også DU er til at fornemme, når nogen har det svært. Du er rigtig god til at se ham.
At vokse op i en familie hvor ens forældre er plejeforældre er ikke altid let, fordi meget af forældrenes opmærksomhed vil være på plejebarnet.
Din pleje lillebror skal have hjælp til mange ting. Han bruger ble og skal skiftes selvom han er 8 år. Du fortæller også at han slår og bider, hvilket naturligvis påvirker dig og måske gør dig utryg.
Det kan godt være svært at få sagt til de voksne hvordan man har det med en meget opmærksomhedskrævende plejebror, når man samtidig synes at det det er synd for ham.
Du vælger at dele din pleje lillebrors situation her i BRUS brevkassen, og viser andre unge at de ikke er alene om at have drikkende forældre, og det er rigtig fint.
Samtidig viser du også, hvor gennemgribende og omvæltende det er for dig og din familie når der flytter et barn ind, som har rigtig meget brug for hjælp.
Nu skal du pludselig til at dele dine forældres opmærksomhed og kan måske komme til at synes at de problemer og udfordringer du helt naturligt har som 14årig, er i småtings afdelingen, så du ikke vil belemre dine forældre med det.
Jeg håber at dine forældre er opmærksomme på det, og at du også selv tager initiativ til at tale med dem om det, når du går med noget du har brug for at dele med dem.
Du har valgt at sende dine tanker til BRUS brevkassen. BRUS har også en chat som har åbent hver torsdag kl. 18.00-21.00. Her sidder en BRUS medarbejder klar til at skrive sammen med dig om de tanker og spørgsmål du har. Du skal være meget velkommen til at benytte dig af chatten hvis du har lyst
Mange hilsener
fra Bente
Rådgiver i BRUS
Bente, rådgiver hos BRUS