Savnet til min ekskæreste
Hej, jeg skriver ind, fordi jeg den seneste måned har savnet min ekskæreste. Jeg slog op med ham for et halvt år siden, og grunden til det var, at jeg havde været ham utro, fordi jeg mistede mit selvværd og selvtillid, da jeg var ude for en ulykke sidste forår, som resulterede i et lang sygdomsforløb, som virkelig satte sig i mig. Det er nemlig først den seneste måned, hvor jeg har begyndt at acceptere mig selv igen. Og i takt med at mit hovedet og tanker er begyndt at samle sig, savner jeg at kunne ringe til ham og dele alle de små og skøre øjeblikke i min hverdag med ham. Der var dårlige ting i vores forhold, som selvfølgelig var det her tillidsbrud, og at alle vores venner blandede sig i vores relation. Men vi lærte at finde en ro, indtil jeg så mistede den igen. Men jeg har også været vant til den store følelsesmæssige rutsjebane i min fortid, så når alt var godt, selvsaborterede jeg det. Hvad skal jeg gøre nu? kh Molly
Pige/kvinde, 20 år

Svar fra rådgiver
Kære Molly.
Tak for dit spørgsmål i vores Brevkasse. Det er godt at du rækker ud, når noget er svært i dit liv.
I vores brevkasse ved vi noget om at vokse op i en familie hvor der er rusmiddelproblemer. Og ud fra dit spørgsmål kan jeg ikke se at det skulle være på spil i dit tilfælde.
Jeg vil derfor henvise dig videre til et sted, hvor de ved mere om det du spørger om.
I Brevkassen hos Cyberhus kan man spørge om alting vedr. kærester, kærestesorger, følelser og meget mere. Brevkasse | Cyberhus.dk
Det lyder også til at du har oplevet nogle ting, som selvfølgeligt har været hårde for dig, og du skriver at de ting satte sig i dig. Måske det kunne være hjælpsomt for dig, på et tidspunkt, at tale med nogen om det. Det kunne fx være hos Headspace. Du kan læse mere om det, og se hvor nærmeste afdeling er på dette link: headspace afdelinger – headspace
Jeg håber du finder det rette sted at få talt om dit problem, og jeg ønsker dig alt vel fremover.
Kærlig hilsen Stella, behandler i BRUS
stella, rådgiver hos BRUS