Selvskade
Jeg kan ik stoppe… når jeg gør det gør jeg det mere og mere.. de aldrig sårn rigtig dybe, hvilket gør mig mega usikker på om jeg på en eller anden måde gør det “for sjov” eller for at få “opmærksomhed” selvom jeg godt ved at jeg gør det for “mig selv” og aldrig viser det til nogle.. jeg ved ik hvad jeg skal gøre, mine forældre ved jeg gjorde det tidligere hen, men de ved ik hvor slemt det er blevet igen… og plz brug Echo, som mit navn, jeg er ikke kommet ud endnu men er non-binær 🙂
Non-binær, 15 år

Svar fra rådgiver
Kære Echo.
Mange tak for dit spørgsmål her til BRUS Brevkassen.
Hvor er det godt du skriver, så du ikke skal gå helt alene med din bekymring for hvad der sker med dig.
Det lyder desværre til at du er kommet ind i en ond cirkel, hvor du ikke kan stoppe med selvskade, selvom du rigtig gerne vil. Et eller andet gør også at du pt ikke har ønsket, eller måske haft mod til at fortælle til din forældre at du er begyndt igen. Måske der er nogle ting i din familie, som gør det svært for dig at betro dig til dem. Måske det vil være lettere for dig at tale med en lærer eller en anden voksen. Er der mon en du gerne vil betro dig til?
Hvad mon er sværest for dig at tale om. Din seksualitet eller selvskade?
Her i BRUS Brevkassen skriver vi primært sammen med børn og unge, som oplever alkohol eller stofmisbrug i familien. Nogle unge oplever fortielser og ensomhed og afmagt i en sådan grad, at de forsøger at lindre den psykiske smerte ved at skære i sig selv. Jeg ved ikke om du oplever noget lignende, siden du vælger at skrive i netop BRUS Brevkassen. Hvis du genkender det, kan jeg forsikre dig om, at du ikke er alene.
Jeg tænker at du vil have stor glæde af at skrive med, eller tale med en person, som ved mere om selvskade end vi gør i BRUS.
Jeg vil foreslå dig at skrive en SMS eller ringe til Landsforeningen for spiseforstyrrelse eller selvskade (LMS) på tlf. 70101818 eller
Børnetelefonen 116 111. Børnetelefonen har åbent hele døgnet både for SMS rådgivning og telefonisk rådgivning.
Her i BRUS har vi også CHAT rådgivning hver torsdag mellem 17 og 21, hvor du er meget velkommen til at skrive til os.
Hvor er det godt du prøver at få hjælp
Jeg vil ønske dig alt det bedste.
M.v.h.
Bente
Rådgiver i BRUS
Bente, rådgiver hos BRUS