Klasse sammenlægning
Det gør ondt at høre hvordan mine forældre bekymre sig for mig min far siger at det ikke er normalt at have det som jeg for jeg går i syvende så vi er blevet opdelt i klasserne men jeg er ik tilfreds med min klasse eller stemningen i den min veninde siden anden klasse er dog i den nye men det er som om hun ik vil ses af andre med mig for mig og hende følges i skole men lige så snart vi kommer ind af hovedindgangen går hun mega hurtigt væk fra mig og det er ik en rar følelse for så snakker hun ik til mig resten af dagen her for tiden er jeg meget syg min mor siger at det er en form for frygt fir at komme i skole der gør at jeg blir “syg” for når jeg skal i skole igen har jeg ik lyst og får ondt i maven jeg vil gerne flytte skole men min far Sir at hvis jeg skal flytte skal det være klasse og ik skole jeg håber virkelig at i forstår og måske kan komme med en idé til hvad jeg kan gøre🥺🥺
Pige/kvinde, 13 år

Svar fra rådgiver
Kære Sophia
Mange tak for dit spørgsmål.
Hvor er det godt at du søger hjælp, så du kan få det bedre i din skole. Det lyder til at opdelingen af klasserne har været rigtig svært for dig. Samtidig oplever du at din bedste veninde siden anden klasse vender dig ryggen og ikke vil være sammen med dig. Det gør ondt når nogen man holder af, vender en ryggen.
Har du talt med din veninde om det du oplever? Er der nogle andre i klassen som du kan begynde at være lidt sammen med?
Nogle gange kan man blive så optaget af, at noget ikke er som det plejer, så man helt overser at der kan være nye muligheder for venskaber.
Du skriver at du har talt med dine forældre om det og det er godt at de ved, hvor skidt du har det. Du skriver at din far har sagt at du ikke skal skifte skole, men måske skifte klasse. Hvilke tanker gør du dig om at skifte skole? Har du talt med en lærer eller trivselsvejleder på din skole om hvordan du har det, og om i evt. i fællesskab kan gøre noget så du får det bedre.
Her i Brusbrevkassen ved vi mest om hvordan det er at være barn og ung i en familie hvor alkohol eller stoffer fylder for meget. Måske du også kender til det, da du har valgt at skrive her i brevkassen. Skriv endelig igen hvis du har nogle spørgsmål omkring alkohol eller stoffer.
På hjemmesiden www.cyberhus.dk  kan du finde nogle rådgivere der kan svare dig grundigere på dit spørgsmål,
Jeg ønsker dig alt det bedste, og skriv endelig igen hvis der er noget vi kan hjælpe dig med.
Venlig hilsen
Hanne/rådgiver i BRUS
Hanne, rådgiver hos BRUS