Kæreste..
Jeg har fortrudt at jeg blev kærester med en dreng i sekundet jeg sagde ja til det, jeg har været så forelsket i ham inden da, men siden vi blev kærester i går, har jeg bare gået med denne her nederen følelse i min mave, jeg har heller ikke lyst til at nogle af mine venner skal finde ud af det fordi jeg synes at det er lidt mærkeligt agtigt.. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, han er så mega sjov at være sammen at snakke med, og jeg vil ikke ødelægge ting i mellem os, men jeg tror bare ikke at jeg er klar til at have en kæreste?.. Så jeg har virkelig brug for hjælp, fordi at jeg vil ikke ødelægge ting mellem os.. Jeg ved ikke om i har de spørgsmål der bliver stillet med i videoer eller andet, men det vil jeg ikk være med i 🙂 Det skal være så anonymt som overhovedet muligt! Fordi jeg synes virkelig ikke at det er rart at have denne her følelse i maven 🙁
Pige/kvinde, 13 år

Svar fra rådgiver
Hej med dig.
Mange tak for dit spørgsmål.
I BRUS Brevkassen ved vi mest om hvordan det er at vokse op i en familie, hvor de voksne drikker for meget alkohol. Når du har valgt at skrive her, kan det godt være fordi du også kender noget til det, eller måske du er kommet til at stille dit spørgsmål i en anden  brevkasse end du lige havde tænkt.
Hvor er det godt du skriver, og at du mærker efter hvad du har lyst til. Det er så vigtigt at du lytter til hvad du er klar til. Det kan netop være at du i virkeligheden gerne vil bevare et rigtig godt venskab med drengen, som du har haft nogle rigtig gode og sjove timer med. Hvis det er sådan du har det, er det vigtigt at du får sagt til ham, at du sætter rigtig stor pris på ham som ven og ikke er klar til at være kæreste. Jeg kan godt forstå at du er bange for at gøre ham ked af det, men du vil gøre ham mere ked af det, hvis du et stykke tid lader som om at alt er fint, og så alligevel ender med at slå op med ham.
Måske det vil være fint for dig at snakke med en af dine forældre eller andre voksne du har tillid til.
Hvis du ikke lige er klar til det, og gerne vil være anonym, vil jeg foreslå dig at skrive til Cyberhus.dk  Brevkasse og stille dit spørgsmål under “teenageliv”.  I den Brevkasse sidder der nogle dygtige rådgivere, som ved en masse om teenageliv, kæresteproblemer osv.
Jeg vil ønske dig alt det bedste.
Hilsen
Bente, Rådgiver i BRUS
Bente, rådgiver hos BRUS