Hvordan ved jeg om jeg er klar?
Min kæreste og jeg har været sammen i 3 måneder, og han vil gerne have sex med mig. Han har haft sin første gang, men det har jeg ikke. Sidst vi hang ud troede jeg, at jeg var klar
, men det var jeg ikke. Så nu tvivler jeg på mig selv. For hvordan ved jeg egenlig om jeg er klar? Samtidig føler jeg at jeg ikke giver min kæreste det han vil have, det skal dog siges at han har sagt til mig at jeg giver ham alt hvad han vil have. Men det ændre altså ikke helt mine følelser.
Pige/kvinde, 15 år

Svar fra rådgiver
Hej Olivia
Mange tak for dit spørgsmål
Hvor er det godt du skriver, og lige giver dig selv lov til at mærke efter hvad du har lyst til, og hvad du er klar til. Det er rigtig vigtigt. Det er også godt at høre at du har en sød kæreste som respekterer din grænse og gerne vil vente til du måske bliver klar.
Her i BRUS brevkassen ved vi mest om hvordan det er for børn og unge, når de har en forældre eller andre i familien, som nogle gange drikker for meget alkohol eller er påvirket af hash eller andre stoffer.  Hvis du har nogle erfaringer med det i dit liv, er du meget velkommen til at skrive igen.
Med dit konkrete spørgsmål vil jeg anbefale dig at tale med en voksen du har tillid til, eller skrive til www.sexlinjen.dk
Der kan du få god hjælp af en af deres rådgivere.
De bedste hilsener
fra Bente
Rådgiver i BRUS
Bente, rådgiver hos BRUS