Hvad gøre jeg?
Hej, jeg skrev før, om angst, oplevelse med selvskade, alkohol og nogle andre ting, og jeg vil prøve at uddybe min hverdag og tanker:-) Mine forældre er stadigt sammen, engang havde jeg det sværre med min far, men efter min mor skræmte ham med at skilles, lod han som om at han er ofret, siden der prøvede han at gøre det godt igen gennem endten penge, eller at gøre mig den “vigtigste” person i familien. Han ved at uden jeg fortalte min mor om hvor slemt den kunne blive med ham engang, ville hun ik bringe skilsmisse op. Min hverdag er at jeg kommer i skole, ofte går jeg hjem tidligere pga det kan nemt blive alt for meget med så mange mennesker, og derhjemme er jeg kun inde på mit værelse, prøver lidt at finde noget der kan få mine tanker væk. Jeg har ik så mange kontakter undtagen min familie, og det har jeg det bedst med. Jeg har prøvet at være venner med foreskællige mennesker, og det er ikke fordi at de ikke kan lide mig, det ender altid med at jeg skubber dem ud af mit liv fordi at det er både hårdt at have kontakten kørende, og som jeg skre tidligere, har det bedst selv. Min mor er til gengæld virkeligt den bedste person jeg kunne forestille mig- altid når jeg har det svært, prøver jeg at skubbe hende væk, men hun bliver altid. Hun er ikke god til at høre, eller give råd, og engang imellem siger hun de helt forkerte ting, som en hver normal person vil se at er forkert, som kan frustrere mig, men ellers gir hun mig glæde, bare ved at kramme mig.
Jeg håber det her fortæller nok, jeg tror ik jeg kan uddybe de her ting meget mere, men tusind tak for at svare mig. Håber du/I havde en dejlig juleaften, og jeg ønsker dig/jer et godt nytår:-D
Pige/kvinde, 13 år

Svar fra rådgiver
Til ung pige på 13 år.
Hej igen.
Hvor er det godt at du skriver igen.
Jeg er meget glad for at høre at du har en mor som kan give dig tryghed ved at kramme dig, selvom hun ikke altid helt forstår hvad du siger.
Som jeg skrev til dig i mit sidste svar, kan jeg læse at du virkelig er en person der kæmper når det er svært, og at du rigtig gerne vil livet. Du vil egentlig gerne tættere på andre  mennesker men det er svært for dig lige nu. OG hvor er det godt at du inderst inde ved at andre godt kan lide dig, og at de gerne vil dig. Hold fast i det.
Jeg håber meget at du finder en person at tale med som kan hjælpe dig. Det er godt du har din mor, og samtidig synes jeg det lyder svært at du på en måde skal hjælpe begge dine forældre, som ikke at taler godt sammen.
Det er meget hårdt for dig at være i. Måske kan det være en af grundene til, at du har det så svært. Det lyder også svært at din far gør sig til offer og at du bliver gjort til den vigtigste person. Det kunne være godt for jer alle, at dine forældre fik nogen at tale med.
Du er også velkommen til at skrive i BRUS chatten, hvor det også er muligt at få hjælp.
Tak for din hilsen.
Jeg vil også ønske det bedste for din og din familie i det nye år.
Mange hilsener fra
Bente
Rådgiver i BRUS
Bente, rådgiver hos BRUS