Hjælp mig
Jeg har svært ved mange ting bl.a. har jeg adhd og autisme hvilket er derfor jeg har det hårdt. Jeg vil meget gerne have noget hjælpe selvskader også jeg kan ikke skrive alt det jeg har gået igennem..
Pige/kvinde, 11 år

Svar fra rådgiver
Kære Caroline
Hvor er det godt du har taget dig mod til at skrive her i BRUS Brevkassen.
Her i BRUS Brevkassen ved vi mest om hvordan det er at være barn eller ung i en familie, hvor en eller begge forældre nogle gange drikker for meget alkohol eller tager stoffer.
Jeg ved ikke om du nogle gange oplever det i din familie.
Hvis det er noget du kender til, må du meget gerne skrive noget om det. Du kan enten skrive her i BRUS Brevkassen igen, eller på BRUS SMS rådgivning hvor du kan skrive hver dag på SMS nr. 2249 6838. Du vil få svar fra en rådgiver på første hverdag derefter.
ADHD og autisme  kan gøre det svært  at finde ud af alt det man gerne vil, når man er 11 år. Jeg kan fornemme på dig at du har oplevet nogle rigtig svære ting, og at du nogle gange er så ulykkelig at du kommer til at skade dig selv. Måske det hjælper lidt lige i øjeblikket, så du kan glemme noget af det som er rigtig svært. Det gør mig meget ondt at høre, og det er rigtig vigtigt at du får noget hjælp.
Når du skriver her i Brevkassen, er det måske fordi du ikke rigtig synes du har en voksen du kan fortælle om hvordan du har det.
Måske der alligevel er en af dine forældre, en anden voksen fra din familie, eller en lærer du kan fortælle om hvordan du har det. De kan lytte til dig og måske også hjælpe dig med at finde en at tale med i den kommune hvor du bor.
Hvis du ikke i første omgang har lyst til at tale med en du kender, kan jeg også anbefale dig at ringe eller skrive til Børnetelefonen på tlf. 116111. Det er gratis og du kan være helt anonym.
Jeg vil ønske dig alt det bedste og skriv endelig igen hvis du har brug for det.
Mange hilsener fra
Bente
Rådgiver i BRUS
Bente, rådgiver hos BRUS