Heroin misbruger nu også med cocain
Hej, vores søn på 46 år er heroin misbruger (går hos Misbrugsklinikken i Aarhus) og har nu også opbygget et kæmpe cocain misbrug, som gør ham helt umulig at være sammen med – måske ligefrem farlig. Vi kan ikke nå ind til ham, næste uanset, hvad vi gør. Vi vil så gerne have ham i behandling mod det cocain misbrug, men han vil ikke. Gode råd er velkomne.
Dreng/mand, 67 år

Svar fra rådgiver
Kære Bent
Det gør mig ondt at høre om din søns afhængighed af heroin og kokain.
Det er utrolig hårdt at se på at et menneske man holder af, er dybt afhængig og har en adfærd, som er så forskellig fra den person man kender/har kendt. Måske I i perioder også oplever at være bange for jeres egen søn.
Når man er pårørende til en stofmisbruger, er man afmægtig overfor at få vedkommende i behandling, hvis ikke personen selv vil. Det er rigtig svært. Jeg vil derfor anbefale jer at tage kontakt til Misbrugsklinikken i Aahus, med henblik på selv at få nogen at tale med. De vil kunne fortælle jer,  hvor der er et pårørende tilbud, hvor I enten kan komme selv, eller sammen med andre pårørende, som står i en ligeså fortvivlet situation som jer. Det hjælper desværre ikke nødvendigvis til at få jeres søn stoffri, men det vil hjælpe jer til at tage godt vare på jer selv i denne svære tid.
Jeg vil ønske jer alt det bedste
Mange hilsener
Bente
Behandler i BRUS
Bente, rådgiver hos BRUS