Drengeproblemer
Hej
Jeg går på efterskole og i løbet af de sidste 3 uger er jeg faldet hårdt for en dreng. Det hele startede med at jeg i bussen sad på hans lår og han nussede mit lår og holdt om mig – jeg syntes at det var meget rart. For et par dage siden lå vi sammen i sofaen lidt og i går sagde han: “jeg synes det er irreterende at Mia (ikke mig) vil have mere med mig efter at vi kun har set film sammen en gang. Om aftenen ser jeg så Mia ligge med ham i sofaen! Hvad skal jeg gøre?
Vi snakker ikke specielt meget om dybe ting og jeg snakker slet ikke med Mia.
Er virkelig forvirret og forstår ikke helt mine følelser for ham (jeg er 100% afklaret med min seksualitet – biseksuel, demiromantic, demiseksual pige), så det er ikke det.
Håber virkelig at i ka hjælpe mig bare en lille bitte smule.
Pige/kvinde, 15 år

Svar fra rådgiver
Kære Birkes.
Mange tak for dit spørgsmål i BRUS Brevkassen.
Jeg kan rigtig godt forstå at du er noget forvirret i forhold til hvad den dreng du er faldet for på efterskolen har gang i. Du fortæller at I den ene dag kan sidde i bussen og i sofaen mens I ser film, og nusse lidt. Ovenikøbet siger han at det er irriterende at Mia vil mere med ham end omvendt. Samme aften ser du han ligger i sofaen med Mia. Jeg kan godt forstå at du er forvirret. Måske er han det også selv.
Det lyder til at du er blevet meget glad for ham, så derfor synes jeg du skal tale med ham om at han sender modsatrettede signaler, og at det forvirrer dig. Før du taler med ham, synes jeg dog lige du skal overveje hvor vigtig han er for dig. Han nævnte at det irriterede ham hvad Mia ville med ham. Du kan måske risikere at han overfor Mia eller en anden pige siger noget om dig, som du ikke ønsker kommer i omløb.
I starten af et efterskoleophold sker der altid rigtig meget af den slags ting som du beskriver. Det er der alle lige skal finde deres rolle i kammeratflokken, og hvor der også opstår mange kærestepar. Forhold som etableres hurtigt, går også nogle gange hurtigt over igen. Nogle personer bliver desværre også kendt for at have mange overfladiske forhold.
Nu er der allerede gået nogle dage siden du skrev i Brevkassen, så der kan også være sket ting, som påvirker dit syn på den dreng du er blevet glad for. Hvis du stadig tænker at han er vigtig for dig, synes jeg du skal tale med ham om, at han sender modsatrettede signaler, som forvirrer dig.
Her i BRUS Brevkassen skriver vi med børn og unge som har prøvet at den ene eller begge deres forældre drikker for meget alkohol, eller ryger hash eller bruger andre stoffer. Det vi ved mest om er, hvordan det påvirker børn og unge. Måske du også har oplevet noget i den retning, og at det er derfor du vælger at skrive i netop denne Brevkasse. Måske er det tilfældigt.
Du vil kunne få yderlige råd eller læse om hvilke oplevelser andre unge har med kærlighed og forelskelse ved at gå ind på www.Cyberhus.dk
Venlig hilsen Bente
Rådgiver i BRUS
Bente, rådgiver hos BRUS