Drenge
Hej
Jeg stå i det problem at jeg godt kan lide en dreng men ville gerne lærer ham bedre at kende men i lang tid har en spurgt om røvbillede men nu er han stoppet men nu svare han næste aldrig hvad skal jeg gør
Pige/kvinde, 15 år

Svar fra rådgiver
Hej Cille
Mange tak for dit spørgsmål
Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig.
Det vi ved mest om her i BRUS brevkassen er, hvordan det er for børn og unge at vokse op i en familie hvor de voksne bruger alkohol eller stoffer på en måde, så det påvirker hele familien. Vi ved at det kan påvirke på mange måder, hvis ens forældre har problemer med rusmidler. Det kan f.eks. angst, depression og vanskeligheder ved at sætte grænser eller stole på egen dømmekraft. Hvis du kender til det, er du velkommen til at skrive til os igen.
Du spørger hvad du skal gøre i forhold til den dreng du rigtig godt kan lide. Som jeg læser dit spørgsmål, har du ikke sendt ham de billeder han efterspørger. Det synes jeg er rigtig godt gået af dig. Nogen ville måske give efter for det, hvis de var rigtig glade for en person. Vi ved, at mange unge piger der har sendt frække billeder af sig selv, efterfølgende, har fortrudt det.
Du har valgt at passe godt på dig selv, indtil du har lært ham bedre at kende. Det er super godt.
Nu mærker du at han måske alligevel ikke er så interesseret. Det kan jeg rigtig godt forstå hvis du er ked af. Det er aldrig rart.
Måske du skulle overveje at prøve at komme lidt i snak med ham engang hvor I støder ind i hinanden. Der kan du bedre mærke om han er interesseret i dig som person eller han blot vil have frække billeder.
Og hvad der er mindst lige så vigtigt: Er du stadig vild med ham, eller er det bedre at I bare ses som venner.
Hvis du gerne vil have mere hjælp på dit spørgsmål, kan du skrive på Cyberhus igen, eller på sexlinjen.dk
Venlig hilsen
Bente
BRUS
Bente, rådgiver hos BRUS