Det her er af ren nysgerrighed tager ikke selv snus
Hvis nu at man tager snus ville tandlægen så kontakte ens forældre og sige det?
Dreng/mand, 14 år

Svar fra rådgiver
Hej Alexander
Mange tak for dit spørgsmål.
Her i BRUS Brevkassen ved vi mest om hvordan det er for børn og unge at vokse op med forældre som nogle gange drikker for meget alkohol, ryger hash eller bruger en anden form for stoffer. Jeg ved ikke om det også er, eller har været, sådan for dig siden du vælger at stille dit spørgsmål her i BRUS. Hvis du kender til det, skal du være meget velkommen til også at skrive omkring det.
Hvad tandlægen præcist vil gøre, tror jeg vil være ud fra en vurdering af hvor omfattende forbruget af snus er. Jeg vil  foreslå dig at stille dit spørgsmål til tandlægerådgivningen på Cyberhus i dette link: https://cyberhus.dk/brevkasse?kategori=2393&koen=All&alder=All
Der sidder uddannede tandlæger klar til at svare på spørgsmål.
De bedste hilsener
fra Bente
Behandler i BRUS
Bente, rådgiver hos BRUS