BRUS
Hvis man går i BRUS skal man så komme regelmæssigt eller kan man fx godt bare være i kontakt med en behandler som man skriver til eller mødes med ind i mellem, hvis man har det dårligt der? Hvis man nu ikke bor så tæt på eller ikke har brug for det hele tiden.
, 20 år

Svar fra rådgiver
Hej med dig
Mange tak for dit spørgsmål.
Det er rigtig fint at du skriver her for at få lidt information om hvordan et forløb i BRUS kan tilrettelægges, der er mange andre lige som dig, som går og overvejer om de skal søge hjælp.
Når man starter i BRUS tilbydes man en samtale med en medarbejder i den lokale BRUS afdeling. I samtalen vil behandleren have fokus på, hvad der er vigtigt for dig. For nogle kan det være rigtig svært at åbne op for hvad der sker i familien, og det er måske første gang man taler med en omkring sin situation.
Samtaler i BRUS er gratis, og du kan være anonym. Sammen med dig finder vi ud af hvad du har brug for, og hvordan et forløb i BRUS bedst kan planlægges så det passer til dig.
Nogle af dem der henvender sig til BRUS har brug for enkelte samtaler, mens andre har brug for et samtaleforløb der strækker sig over tid. I BRUS er der også et tilbud om gruppesamtaler hvor man mødes med andre unge på ens alder, og deler oplevelser, tanker og følelser med nogen der er i samme situation.
Hvor tit i skal mødes er noget du og din behandler aftaler sammen. Vi tager udgangspunkt i dig, og hvad du har brug for. Samtalerne kan også i nogle tilfælde foregå andre steder end i den lokale BRUS afdeling, f.eks. i et samtalerum på en uddannelsesinstitution, hvis det er nemmere for dig.
Man kan altid ringe eller skrive til sin behandler i BRUS hvis man har brug for råd og vejledning, eller en at vende problemstillinger med. Dette glæder også når man er afsluttet i BRUS. Man er altid velkommen til at kontakte os igen, og det er også muligt at blive indskrevet igen.
Du er meget velkommen til at skrive igen, eller kontakte din lokale BRUS-afdeling for at høre nærmere om hvordan du kan starte op. Her sidder behandlere klar til at tage imod dig- du finder telefonnummer og afdelinger på vores hjemmeside www.projektbrus.dk.
Du kan også chatte med en medarbejder fra BRUS på BRUS-chatten. Den er åben flere gange i ugen, og du kan se åbningstider på vores hjemmeside. Lige nu er der ekstra åben i chatten pga. Corona epidemien
De bedste hilsner fra
Hanne, BRUS
Hanne, rådgiver hos BRUS