ALKOHOL
Hej
Min far drikker, og det porvirker mig rigtig meget. Jeg har virkelig brug for en at snakke med.
Men jeg ved ikke hvornår jeg kan ringe.
Pige/kvinde, 12 år

Svar fra rådgiver
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål.
Det er bare rigtig fint du skriver her, for du skal vide, at rigtig mange andre går med de samme spørgsmål og udfordringer som dig.
Det kan være rigtigt svært at have en forælder der drikker, og det er helt forståeligt at du har det sådan da det kan påvirke ens hverdag, humør og hvordan man generelt har det.
Der er heldigvis hjælp at hente, og du behøver ikke stå alene med det.
Du har skrevet til BRUS, og vi har afdelinger i 11 kommuner i Midtjylland hvor vi taler med børn og unge der vokser op i familier, hvor der er problemer med rusmidler.
Der sidder behandlere klar til at tage imod dig, og der er ikke en venteliste. Det er gratis at få samtaler, og du kan vælge at være anonym.
På vores hjemmeside www.ungbrus.dk kan du se hvilke kommuner vi er i, og telefonnumre på dem der arbejder i BRUS. Du er velkommen til at ringe, eller skrive en sms til en medarbejder.
Du kan også skrive en besked til en medarbejder på vores hjemmeside, og evt. skrive at du gerne vil ringes op, og så vil du blive kontaktet.
Du er også velkommen til at benytte vores chat hvor du kan chatte med en medarbejder fra BRUS. Du finder chatten på vores hjemmeside, og den er åben flere gange i ugen. Du kan se åbningstiderne på hjemmesiden.
Hvis du ikke bor i nærheden af en kommune hvor BRUS er tilknyttet, er du velkommen til at kontakte os alligevel, og så vil vi hjælpe dig videre med hvor du kan få hjælp der hvor du bor. Du kan også kontakte TUBA eller Børns vilkår.
Jeg håber du fik svar på dit spørgsmål, du er altid velkommen til at skrive herinde igen.
Jeg ønsker dig alt det bedste.
De bedste hilsner fra
Hanne, BRUS
Hanne, rådgiver hos BRUS